UWAGA! Dołącz do nowej grupy Chorzów - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Kampania PZU i Policji „Mistrzu, zwolnij” zwraca uwagę na bezpieczeństwo na drogach

Malwina Garbacz

Malwina Garbacz


Kampania społeczna „Mistrzu, zwolnij”, zainicjowana przez PZU we współpracy z Policją, ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Inicjatywa jest kontynuacją wcześniejszej akcji „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”. Wciąż aktualne statystyki wypadków oraz liczba ofiar śmiertelnych pokazują, jak ważne są takie działania. Podczas tej kampanii kierowcy otrzymają naklejki przypominające o odpowiedzialności na drodze.

W Polsce wciąż notuje się niepokojące zjawisko nadmiernej prędkości oraz niebezpiecznych zachowań na drogach. W ubiegłym roku zginęło blisko 1 900 osób, a w letnich miesiącach bieżącego roku odnotowano prawie 350 ofiar śmiertelnych. Kampania „Mistrzu, zwolnij” dąży do zmiany tej sytuacji poprzez edukację kierowców oraz promowanie kultury reagowania na ryzykowne zachowania. Tomasz Tarkowski z PZU zaznacza, że złudne poczucie kontroli nad sytuacją na drodze może prowadzić do tragicznych konsekwencji.

Według danych Policji w 2024 roku odnotowano ponad 21 000 wypadków drogowych oraz 2,4 miliona przypadków przekroczeń prędkości. Choć liczba wypadków zmniejsza się, nadal zbyt wielu kierowców ignoruje obowiązujące przepisy. Nadinspektor Roman Kuster podkreśla, jak istotne jest wspólne podejmowanie działań, które będą nie tylko edukować, ale również inspirować do zmiany postaw w kierunku większej odpowiedzialności na drogach.

  • W kampanii weźmie udział milion kierowców, którym PZU dostarczy naklejki z hasłem „Mistrzu, zwolnij”.
  • Funkcjonariusze policji będą rozdawać naklejki oraz ulotki podczas kontroli drogowych.
  • Naklejki mają być sygnałem dla innych kierowców, że dany kierowca jeździ ostrożnie.

Kampania „Mistrzu, zwolnij” ruszyła 2 września i potrwa do końca miesiąca. W ramach działań zaplanowano różnorodne aktywności, w tym spoty telewizyjne oraz edukację kierowców na torach jazdy. Działania mają na celu nie tylko ograniczenie liczby wypadków, ale także zmianę mentalności kierowców i zwiększenie ich świadomości o odpowiedzialności na drodze. Billboardy oraz autokary poruszające się zgodnie z dozwoloną prędkością mają stanowić dodatkowy impuls do refleksji nad własnymi zachowaniami za kierownicą.

Źródło: Policja Chorzów


Oceń: Kampania PZU i Policji „Mistrzu, zwolnij” zwraca uwagę na bezpieczeństwo na drogach

Średnia ocena:4.49 Liczba ocen:17


Zobacz Także